Värk-handikappad

Jag har verkligen haft en lätt graviditet, tror jag. Visst, jag mådde sjukt illa i början och jag fick foglossningar ett par veckor och karpaltunellsyndrom i händerna, men allt det där är borta sedan några veckor tillbaka. Jag sitter iaf inte i rullstol får man ju tänka, men nu har något märkligt hänt. Jag har i två veckors tid nu haft väldigt starka sammandragningar och för en vecka sedan började jag kalla dem för förvärkar. Jag får så ont att jag knappt kan prata eller andas, den molande värken och huggen i magen är så jobbiga. Och varje dag tänker jag "Nu, det är nu det händer". Igår klockade vi värkarna som kom oregelbundet, men ca 9 minuter mellan. Men inget mer hände. Jag gick och la mig och somnade och det försvann. Idag är det samma visa.....men varför händer det inget? Jag börjar bli trött på detta nu. Har det inte hänt något mer tills måndag så ringer jag min barnmorska och frågar om man kan skynda på det hela lite. Risken är väl annars att den dagen det verkligen sätter igång är jag så trött att en förlossning inte är genomförbar. 

chipp å hej 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0